عمل بینی استخوانی و نکات مربوط به آن
نوشته شده توسط : shaapaarak

بینی یکی از تاثیرگذارترین اعضای بدن هر شخصی است و در زیبایی هر شخص تاثیر به سزایی دارد. بینی افراد از نظر شکل و ساختمان شبیه به یکدیگر نیست و بینی هر فرد مشخصات خاص خود را دارد و ساختمان و بافت بینی در هر کس به شکل خاصی می تواند باشد.

بر اساس یک سری از ویژگی ها بینی افراد اصطلاحا به دو دسته گوشتی و استخوانی تقسیم می شود. بینی گوشتی به بینی هایی با پوست ضخیم ولی غضروف های ضعیف گفته می شود و به لحاظ ظاهری قسمت نوک بینی پهن تر می باشد.در این مقاله به نکات مربوط به عمل بینی استخوانی می‌پردازیم.

عمل بینی استخوانی

از ویژگی های بینی استخوانی می توان به این موارد اشاره کرد:

  • پوست نازک و انعطاف پذیر دارد
  • بافت ها و غضروف های آن محکم است
  • دارای پره های کوچک است
  • دارای استخوانی باریک است
  • لایه چربی زیر پوست آن بسیار نازک است
  • فرم آن منحنی و قوزدار است

عمل بینی استخوانی چگونه انجام می شود؟

به دلیل ضخامت کمتر پوست بینی استخوانی، عمل بینی استخوانی با حساسیت کمتری همراه است. همچنین به خاطر اینکه ساختار بینی استخوانی مستحکم تر است، تغییرات لازم را به شکل آسانتری می توان اعمال کرد و این تغییرات روی بینی استخوانی می تواند شدیدتر نیز باشد.

برای عمل بینی استخوانی نیز مانند عمل بینی گوشتی معمولا روش باز بهترین انتخاب است. با روش باز می توان بیشترین تغییرات را اعمال کرد و جراحی اثربخش تری را انجام داد. اما با این حال روش بسته نیز می تواند روی بینی استخوانی مورد استفاده قرار بگیرد و اتفاقا روش بسته روی بینی استخوانی نسبت به بینی گوشتی اثربخشی بیشتری دارد.

انواع روش های عمل بینی استخوانی

به طور کلی برای عمل بینی استخوانی دو روش وجود دارد:

عمل باز بینی

عمل بسته بینی

عمل بینی

عمل بینی استخوانی به روش باز

در این روش برشی روی پل بین دو سوراخ بینی ایجاد می شود و پوست بینی کاملاً از روی استخوان و غضروف بینی جدا می شود. به این طریق جراح براحتی می تواند تغییرات لازم را روی بینی اعمال کند. این روش امروزه بهترین تکنیک عمل بینی استخوانی و گوشتی محسوب می شود چرا که در این روش، جراح بینی به راحتی :

به ساختمان بینی دسترسی کامل دارد.

برای انجام تغییرات میدان دید وسیعی دارد.

می تواند تغییرات زیادی را روی بینی ایجاد کند.

فضای زیادی برای انجام تغییرات دارد.

می تواند تا حد ممکن سوراخ های بینی را قرینه کند.

عمل بینی استخوانی به روش بسته

عمل بینی استخوانی به روش بسته، مدت زیادی است در بین متخصصان جراح پلاستیک بینی رواج پیدا کرده است،  در این روش تمام برش‌ها از داخل بینی انجام می‌شود و هیچ برشی روی بینی بیمار انجام نمی‌شود که این موضوع باعث می‌شود آثار برش روی بینی مشخص نباشد و همین موضوع از مزایای جراحی بینی به روش بسته  است. اما از معایب این روش این است که جراح بینی مستقیما نمی تواند محل برش در داخل بینی  را ببیند ،به همین دلیل این روش برای بینی‌هایی با مشکلات جزئی مناسب است. و برای بینی‌ای که دارای مشکلات پیچیده است نمی‌توان از این روش استفاده کرد.





:: برچسب‌ها: عمل بینی استخوانی , عمل بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: